Dziecko rodzi się z szerokimi potencjalnymi możliwościami, umożliwiającymi mu rozwój, wzrost i poznawanie świata. Pragnie przy tym być kochane, doceniane, szanowane, otoczone życzliwością i wyrozumiałością, a więc mieć zapewnione szeroko rozumiane poczucie bezpieczeństwa.
Rozwój dziecka jest uwarunkowany zadatkami organicznymi, wpływem bliższego i dalszego otoczenia oraz własną aktywnością, przejawiającą się w działaniu. Powyższe czynniki stale i systematycznie kształtują psychikę dziecka. My, jako nauczyciele, sądzimy, że powierzone nam dziecko jest jak biała, niezapisana karta, ale ma przy tym różne złe i dobre skłonności oraz potencjały. Rozwijając się podlega wpływom po pierwsze rodziny, a w dalszej kolejności szerszego środowiska, na przykład przedszkola. Dziecko rozwija się i poznaje świat poprzez własną aktywność ruchową, poznawczą i zabawową. W toku tego procesu jest narażone na różne niebezpieczeństwa, przed którymi staramy się je ustrzec. Popełnia też, co oczywiste, błędy i uczy się poprzez ich następstwa i konsekwencje.
Uważamy, że dziecko samo współtworzy swój własny rozwój, a my pomagamy mu w znalezieniu swojej indywidualnej i jemu przypisanej drogi tego rozwoju. Chcemy wspierać dziecko nie tylko w trudnych dla niego momentach, ale i towarzyszyć mu wtedy, kiedy dobrze sobie radzi. Wykazujemy znajomość rozwoju i jego uwarunkowań, a na bazie wiedzy psychologiczno – pedagogicznej stymulujemy rozwój każdego dziecka zgodnie z jego możliwościami i tempem rozwoju.
NASZA WIZJA
W naszym przedszkolu największym dobrem jest dobro dziecka, przygotowujemy je do odniesienia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami.
NASZA MISJA
Dziecko w naszym przedszkolu
ABSOLWENT NASZEGO PRZEDSZKOLA